Selasa, 5 Julai 2011

Anugerahkan padaku syuur itu..


Tuhan..

Berilah aku kekuatan dan kesabaran..
Dalam mengharungi hari-hari dalam hidupku..
Dalam mujahadahku melawan nafsuku..
Dalam hijrahku mentahsin diri ini...
Dalam ushaku melayani kerenah anak-anak kecil ini..
Agar mereka mampu menjadi yang terbaik dari terbaik..
Mampu menjadi anak soleh dan solehah..
Mudah-mudahan menjadi insan terpilih..
Yang menjadi penyujuk di mata-mata yang melihatnya..
Yang menjadi penawar di hati yang gundah gulana...
Suatu hari nanti…

Tuhan..
Bimbinglah kemarahanku, kebijaksanaanku…
kesabaranku, kelembutanku, hukumanku..
Dan  segala-galanya dengan seimbang..
Agar aku terdidik untuk mendidik...
Sungguh aku yakin saat itu akan datang padaku..
Cuma detik itu KAU lah penentunya..
Pinjamkan aku kekuatan itu Ya Rabb..
Anugerahkan syuur itu dalam hatiku Ya Rahman…
Sungguh padaMu selayaknya aku memohon dan merintih Ya Rahim..

 permata anugerah Tuhan...
pinjaman buat seketika...
padanya amanah dan tanggungjawab mulia..
Robbuna..
pilihlah kami untuk ikhlas, walau kami tahu ikhlas itu sangat rahsia..



 adik zafri..(paling baik dan pendiam kot..;)


 adik khadijah salsabila, nazhan n sumayyah kauthar...
 (pantang kalau ada yang x kena..pasti ada yang jadi mangsa kot..;)


Ya Allah aku belom sampai tetapi sungguh aku telah memulakan perjalanan.. walau susah sungguh aku pasrah padaMu.. Lihat aku , kasihanilah aku , kutip aku wahai al A’fu.. kupohon padaMu cahaya hati..(”,)







0 ulasan:

Catat Ulasan

apa kata mereka.(,")