Rabu, 18 Mei 2011

alhamdulillah...



Alhamdulillah akhirnya sampi juga masa yang ditunggu-tunggu.. perjuangan untuk sem 6 sudah berakhir.. bengkel penulisan tesis pun alhamdulillah dah selesai dengan jayanya…tahniah kepada kawan-kawan yang dapat join bengkel tersebut hingga ke akhir, terpaksa korbankan cuti and tangguh tiket.. mudah2an segala usha yang kte lakukan sentiasa berada di bawah naungan rahmatNaya.. insya-Allah..

Di kesempatan ni belom terlambat rasanya nak ucap selamat Hari guru buat semua warga pendidik yang banyak mencurah bakti buat anak2 bangsa. Ucapan terima ksih buat ustaz n ustazh di skpb n sra parit baru , sam parit baru, samtssaas bt 38 , pensyarah2 di usim dan tak lupa juga buat guru-guru wktu tadika dlu.. bila kenang balik segannya pada mereka..bagaimana kerenahku wktu tu hnya mereka yang tahu… syukron atas jasa dan pengorbanan kalian, tanpa kalian siapalah kami waktu ini. Moga Tuhan sentiasa merahmati dan melindungi kalian..amin (,”) . ( hakikatnya ucapan tak penting pun, apa yang penting doa tok kesejahteraan dunia akhirat mereka yang bernilai sbnrnya kan…)



Senyap-senyap tinggal lagi 1 sem je tok study sebelum menjejakkan kaki ke LI. 12 hb may menjadi detik paling bahagia buat kami.. paper terakhir madah bi3. walaupun agak terkejut dengan soklan yang keluar, namun alhamdulillah kami masih  mampu tersenyum dan dapat menjawab dengan  tenang... apa pun tawakal dan berdoa setelah berusaha.. terpaksa gagahkan diri walau hakikatnya kesihatan mental dan fizikal tidak begitu baik tok paper terakhir.. ujian Tuhan..mudah2an tempoh itu menjadi tarbiyah dan sedikit sebanyak mampu kurgkan dosa kecilku... alangkah hinanya diri ini andai Tuhan tidak ampuni dosa2 kami..

Masa berlalu begitu pantas rasanya…. Pejam celik sem dpan dah masuk sem 7. perasaan nak abeh belaja ni seakan-akan seronok.tp bila difikir balik.. sepanjang belajar lebih kurang 3 tahun ni apa ilmu yang kami dah belajar... sejauh mana penghayatannya. Perlunya muhasabah semula. Bila dah abeh blaja nanti apa bakti yang mampu kami sumbangkan pada masyarakat... banyaknya persoalan yang belom terjawab…





 sekitar proses pembikinan video stand upper 
tok madah news and features writing...




 memori bermakna sekitar minggu praktikal kursus keusahawanan..
seumur hidup sekali kot belah kelapa kt usim..
gara2 dah terdesak... x pasal2 jd famous kjap.




 penapis minyak hasil idea kreatif bersama...
nak save budget penye pasal.. patotlah cendawan jadi hangus..
xpe learning proses..pengalaman baru..



Kata seorang alim : “ Setiap hari adalah penghidupan baru kpd orang bijak. Belajarlah melupkan kelmarin , usah khuatirkan hari esok dan berfikir serta bekerjalah untuk hari ini.. katakan pada diri, seolah-olah tiada tak ada esok bagimu.lalu dengan rasa itulah kita bekerja tanpa bertangguh .tidak ada hari esok tidak ada kata tangguh, itulah semangat para sahabat Rasulullah s.a.w.”





0 ulasan:

Catat Ulasan

apa kata mereka.(,")