Sabtu, 5 November 2011

corat-coret aidiladha..


Segala puja dan puji buat-Mu Ya Allah, Tuhan semesta alam yang telah memimpin dan membimbingku ke arah kebenaran. Terima kasih Ya Allah atas segala-galanya, atas nikmat keislaman dan keimanan, atas segala peluang dan kesempatan untuk terus berpijak di bumiMu ini.

Sungguh hamba-Mu ini tidak berupaya untuk sampai  kepada hakikat syukur itu tanpa hidayah dan taufik daripada-Mu.Ya Allah tolonglah hamba-Mu ini untuk sentiasa dapat mengingati-Mu, mensyukuri segala nikmat serta memperbaiki ibadah ke arah-Mu.

Bismillah pembuka kalam..
Dah lame rasenye tak mencoret kata ..meluah rse di blog ni..tak tahu la apa sebabnya.. nak kate tak sempat, banyak kerja tak jugak..Allah dah bagi mase ckup dh.cume kekadang leka terbuang dengan benda-benda yang kurang berfaedah..almaklumlah manusia..hari ni tersedar esok lusa dah lupa semula.hnya beringat bila mase susah..

Sekarang ni dah start cuti mid sem... cepat sungguh mse berlalu.diam-diam tak sampai dua bulan pun lagi nak selesai perjuangan untuk degre..rase sayang nak kuar tinggalkan usim pon ade.. yela orang kate bile dah akhir-akhir ni baru terasa manisnye..bile terkenang blek kenangan-kenangan lame rasa sebak pon ade nak berpisah dengan kawan-kawan...

Ala kulli hal syukran Ya Rabb..sem-sem last ni rase banyak pengajaran dan didikan baru dari-Mu Ya Rabb.. sungguh salah sangkaanku pada awalnye.. tapi kini baru aku tahu dan aku temui alangkah banyaknya hikmah dari ujian itu.. andai aku pada tempat yang sama seperti sebelum ni, pasti aku tak merasa nikmat ini..walau kadang terasa pedih, walau kepahitan sering menyinggah. namun, terasa manis pada penghujungnya.. 


Sememangnya perjalanan hidup tidak selalu seiring sejalan sebagaimana yang kita harapkan. tiada manusia yang inginkan keburukan dan kekecewaan berlaku dalam hayat yang sementara ini bahkan yang diinginkan hanya yang baik-baik belaka..

Kita merancang..Tuhan juga merancang..namun perancanganNya itu jauh lebih baik dari kita..Apa yang ada dalam pengetahuan Allah, benar-benar berada di luar kuasa dan jangkaan kita. Hanya ikhtiyar yang tidak mengenal putus asa, doa, harapan, dan tawakal, menyediakan kita dengan jiwa yang tenang dan redha atas setiap ketentuan 
Yang Maha Esa.. 





rehlah ilmiah bersama majmuah al-farashah sepanjang sessi pembikinan video perlancongan..(,")



sessi shott bersama Tba2...macm kanak2 riang pon ade.;)     

 haza fakod minni..
ala klulli hal salam aiduladha buat sahabat2..kawan2 kaum kerabat dan seluruh umat 
 islam..moga Allah menerima segala amal dan pengorbanan kita dengan kebaikan..amin.

يسرني أن أبعث لشخصكم العزيز أطيب التهاني وأجمل التبركات بمناسبةحلول عيد الأضحى المبارك , أعاده الله عليكم بالخير واليمنى والبركة, وكل وأنتم بألف خير..                                  
قي رعاية الله



1 ulasan:

AzaLi sejak AzaLi berkata...

letih belajar x sama dengan letih bekerja.. tepuk dada tanya diri sendiri =)

Catat Ulasan

apa kata mereka.(,")